W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

Ik heb een eiwitdieet gevolgd en wat nu?

Wanneer je met een eiwitdieet de kilootjes kwijtgeraakt bent die je in de weg zaten (Zoals ikzelf bijvoorbeeld met het Be Slank Dieet, uitleg vindt je hier http://Be-slank.nl/3-fasen-eiwitdieet), kan het lastig zijn om naderhand weer normaal te gaan eten. Want wat is normaal, wat kan ik wel eten en wat niet en waar trek ik de lijn. Het is verstandig om op te blijven letten wat je eet, dat wil niet zeggen dat je nooit meer op een verjaardag een taartje mag eten of nooit meer een frietje met. Alles met mate is een verstandige om mee te gaan leren leven.

Koolhydraten

De koolhydraten groep is een belangrijke brandstof groep voor ons lichaam, maar ze worden omgezet in glucose wat suiker is. Er zijn snelle en langzame koolhydraten en het verschil tussen beide maakt nogal een groot verschil voor je lijn.

Snelle

  • Snoep
  • Koeken
  • Frisdrank

Langzame

  • Brood
  • Pasta
  • Rijst

Wat je kunt verwachten, zeker na het zien van dit rijtje is dat de snelle koolhydraten het minste doen voor je lijn en ook het snelste ervoor zullen zorgen dat je aankomt. Vaak geven ze een piek in je bloedsuikerspiegel zodat je even energie hebt, maar al vrij snel nieuwe energie nodig hebt en dus meer wilt eten. Daarbij, als je meer koolhydraten binnenkrijgt dan dat je er verbrandt, dan worden deze opgeslagen als vet, en dat is precies wat we willen voorkomen. De langzame koolhydraten zijn een betere bron van energie voor ons lichaam, ze worden langzamer verbrand en zorgen voor een betere werking van de darmen door de vezels. Het is ook verstandig om voor volkoren varianten te kiezen, beter voor je gezondheid en voor je lijn.

Volkoren brood, pasta etc.

Geniet met mate

Het is een feit, als je geniet met mate kan je alles eten, en als je het idee hebt dat je een beetje teveel gegeten hebt? Dan ga je de volgende dag een uurtje langer naar de sportschool.

Leave a Comment

Druk druk druk!

We leven in een drukke maatschappij, steeds meer van ons werk gebeurt achter de computer en daarbij zitten we steeds meer stil. Hoe kom je dan toch aan de nodige beweging zonder dat je uren in de sportschool door moet brengen? Want naast een drukke baan hebben veel mensen ook nog eens een gezin dat aandacht vereist en is het al hectisch genoeg zonder de sportschool.

Hoe lossen we dat op?

Het is erg gemakkelijk om wat meer lichaamsbeweging in je leven in te voeren! Hieronder volgen een aantal slimme voorbeelden.

  • Neem de trap in plaats van de lift
  • Ga op de fiets naar je werk
  • Ga in de lunchpauze hardlopen
  • In de weekenden een lange wandeling maken met het gezin
  • Stofzuigen verbrandt ook calorieën! Net als traplopen!

Zoals je ziet zijn er al een heleboel oplossingen om even wat meer te bewegen. Een stappenteller (heel gemakkelijk te downloaden als app op je telefoon!) kan je stimuleren om een bepaald aantal stappen per dag te zetten. Stofzuigen vinden we geen van allen een leuke bezigheid, maar het verbrandt behoorlijk wat aan calorieën! Daarnaast kan je altijd nog een hond nemen, dan ben je gegarandeerd een aantal keren per dag buiten een rondje lopen.

Lui

Werken geen van deze dingen voor je? Dan is het toch aangeraden om wat meer tijd te gaan vrijmaken voor fitness, de sportschool kan je stimuleren om wat meer te gaan bewegen. Ook kan je op de fiets boodschappen gaan doen, past het niet in je fietstassen? Dan moet je twee keer naar de winkel toe. Meer bewegen is in de meeste gevallen een kwestie van niet meer lui zijn, want als het regent pakken we snel even de auto of het openbaar vervoer, en we zijn echt niet van suiker.

Leave a Comment

Praktische tips om suikervrij de dag door te komen

Leave a Comment

De werking van een eiwitshakes

Het is algemeen bekend dat het eten van minder koolhydraten, en dus meer eiwitten ervoor zorgt dat je gewicht verliest. Wanneer je lichaam geen koolhydraten binnenkrijgt zal je lichaam over gaan op de reservevoorraad: vet! Precies wat de bedoeling is, door je aan de stappen van een eiwitdieet te houden, zal je lichaam overgaan op ketose, dit is een vetverbrandingsproces. Koolhydraten zetten om naar glucose, suikers welke weer omgezet worden in vet – tenzij je genoeg energie verbruikt. Er zijn verschillende soorten eiwit diëten, je kunt gewoon koolhydraten schrappen uit je menu, en tegelijkertijd kun je shakes gaan nemen.

Geen koolhydraten eten of shakes

Het effect is hetzelfde feitelijk, of je nu gewoon je voedingspatroon aanpast en geen koolhydraten en andere suikers meer zult eten en drinken, of dat je een shake gaat drinken. Een shake is echter een stuk gemakkelijker; je hoeft niet na te denken wat je wel of niet mag/kunt eten, en zult ook geen missers hebben omdat je niet goed oplet. Wist je dat tomaat en avocado onder fruit vallen en dat je deze niet mag hebben? Zo zijn er een heleboel dingen waar je goed over na moet denken, een shake lost dit allemaal in een keer op. Je weet precies hoeveel je in moet nemen, krijgt alle voedingstoffen binnen die je nodig hebt en je kunt daarnaast bij de meeste eiwit diëten met shakes af en toe smokkelen met een tussendoortje.

Lekkere Mango Shake Natuurlijk

Shakes dieet

Er zijn veel verschillende varianten te vinden die eiwitshakes aanbieden, voor elk wat wils zullen we maar zeggen (Persoonlijk raden we deze shakes aan: http://be-slank.nl/eiwitshake-vergelijker/, zeer clean, niet te zoet en lekkere smaken). Shakes met zoetstoffen, zonder zoetstoffen met toegevoegde kleur en smaakstoffen en zonder. Wanneer je weet wat je wilt kunt je gaan zoeken naar een shake die bij je past, de meeste shakes komen met een dieet waarbij je een aantal stappen moet volgen, het is belangrijk om je hieraan te houden voor het beste resultaat! Daarnaast zal je in een later stadium in het dieet ook weer normale maaltijden moeten toevoegen, het is wel verstandig om op te blijven letten wat je eet. Want je kunt niet zomaar alles weer gaan eten, het is belangrijk om dit weer op te bouwen en om te vette en te zoete dingen te schrappen hierdoor blijf je het makkelijkste op gewicht.

Leave a Comment

Dr. Kris Verburgh over Suiker…

Leave a Comment

Met fitness kan je alles eten

Hoewel de titel niet in alle gevallen helemaal opgaat, is het wel waar. Wanneer je regelmatig sport, kan je meer eten. Je kunt dan ook zeggen dat sommige mensen sporten om een wijntje te kunnen drinken of om dat taartje te kunnen eten. Maar wanneer je eenmaal aan het sporten geslagen bent, zal je bemerken dat het niet alleen goed voor de lijn is, maar ook nog eens heel erg leuk!

Op gewicht komen

Wie regelmatiger gaat sporten zal af gaan vallen, in eerste instantie zal dit snel gaan maar na verloop van tijd zal dit een beetje lijken te stokken. In de meeste gevallen is dit of omdat je een punt bereikt hebt waar je doorheen moet – wat je kunt met je dieet en door te blijven sporten – of omdat je door het sporten meer spieren gekregen hebt. Wat ze zeggen dat spieren zwaarder zijn dan vet, klopt in de essentie namelijk wel! Spiercellen zijn namelijk tot 20% zwaarder dan vetcellen. Als je dus meer spieren ontwikkelt, kan je op hetzelfde gewicht blijven terwijl je wel centimeters kwijtraakt.

Fitness fanaten eten vaak gezond

Het is niet voor niets dat mensen die veel sporten vaak gezonder eten dan de gemiddelde mens. Het super-lijf krijgen dat zij hebben gekregen door veel te sporten moet wel behouden worden. Het is dus niet heel gek dat je door gezond te eten en regelmatig te sporten af zult vallen! Wie een beetje normaal nadenkt, zal enkel kunnen zeggen dat één plus één twee is en dat is in deze sporten en gezond eten is gewicht verliezen.

Leave a Comment