De werking van een eiwitshakes

Het is algemeen bekend dat het eten van minder koolhydraten, en dus meer eiwitten ervoor zorgt dat je gewicht verliest. Wanneer je lichaam geen koolhydraten binnenkrijgt zal je lichaam over gaan op de reservevoorraad: vet! Precies wat de bedoeling is, door je aan de stappen van een eiwitdieet te houden, zal je lichaam overgaan op ketose, dit is een vetverbrandingsproces. Koolhydraten zetten om naar glucose, suikers welke weer omgezet worden in vet – tenzij je genoeg energie verbruikt. Er zijn verschillende soorten eiwit diëten, je kunt gewoon koolhydraten schrappen uit je menu, en tegelijkertijd kun je shakes gaan nemen.

Geen koolhydraten eten of shakes

Het effect is hetzelfde feitelijk, of je nu gewoon je voedingspatroon aanpast en geen koolhydraten en andere suikers meer zult eten en drinken, of dat je een shake gaat drinken. Een shake is echter een stuk gemakkelijker; je hoeft niet na te denken wat je wel of niet mag/kunt eten, en zult ook geen missers hebben omdat je niet goed oplet. Wist je dat tomaat en avocado onder fruit vallen en dat je deze niet mag hebben? Zo zijn er een heleboel dingen waar je goed over na moet denken, een shake lost dit allemaal in een keer op. Je weet precies hoeveel je in moet nemen, krijgt alle voedingstoffen binnen die je nodig hebt en je kunt daarnaast bij de meeste eiwit diëten met shakes af en toe smokkelen met een tussendoortje.

Lekkere Mango Shake Natuurlijk

Shakes dieet

Er zijn veel verschillende varianten te vinden die eiwitshakes aanbieden, voor elk wat wils zullen we maar zeggen (Persoonlijk raden we deze shakes aan: http://be-slank.nl/eiwitshake-vergelijker/, zeer clean, niet te zoet en lekkere smaken). Shakes met zoetstoffen, zonder zoetstoffen met toegevoegde kleur en smaakstoffen en zonder. Wanneer je weet wat je wilt kunt je gaan zoeken naar een shake die bij je past, de meeste shakes komen met een dieet waarbij je een aantal stappen moet volgen, het is belangrijk om je hieraan te houden voor het beste resultaat! Daarnaast zal je in een later stadium in het dieet ook weer normale maaltijden moeten toevoegen, het is wel verstandig om op te blijven letten wat je eet. Want je kunt niet zomaar alles weer gaan eten, het is belangrijk om dit weer op te bouwen en om te vette en te zoete dingen te schrappen hierdoor blijf je het makkelijkste op gewicht.