Ik heb een eiwitdieet gevolgd en wat nu?

Wanneer je met een eiwitdieet de kilootjes kwijtgeraakt bent die je in de weg zaten (Zoals ikzelf bijvoorbeeld met het Be Slank Dieet, uitleg vindt je hier http://Be-slank.nl/3-fasen-eiwitdieet), kan het lastig zijn om naderhand weer normaal te gaan eten. Want wat is normaal, wat kan ik wel eten en wat niet en waar trek ik de lijn. Het is verstandig om op te blijven letten wat je eet, dat wil niet zeggen dat je nooit meer op een verjaardag een taartje mag eten of nooit meer een frietje met. Alles met mate is een verstandige om mee te gaan leren leven.

Koolhydraten

De koolhydraten groep is een belangrijke brandstof groep voor ons lichaam, maar ze worden omgezet in glucose wat suiker is. Er zijn snelle en langzame koolhydraten en het verschil tussen beide maakt nogal een groot verschil voor je lijn.

Snelle

  • Snoep
  • Koeken
  • Frisdrank

Langzame

  • Brood
  • Pasta
  • Rijst

Wat je kunt verwachten, zeker na het zien van dit rijtje is dat de snelle koolhydraten het minste doen voor je lijn en ook het snelste ervoor zullen zorgen dat je aankomt. Vaak geven ze een piek in je bloedsuikerspiegel zodat je even energie hebt, maar al vrij snel nieuwe energie nodig hebt en dus meer wilt eten. Daarbij, als je meer koolhydraten binnenkrijgt dan dat je er verbrandt, dan worden deze opgeslagen als vet, en dat is precies wat we willen voorkomen. De langzame koolhydraten zijn een betere bron van energie voor ons lichaam, ze worden langzamer verbrand en zorgen voor een betere werking van de darmen door de vezels. Het is ook verstandig om voor volkoren varianten te kiezen, beter voor je gezondheid en voor je lijn.

Volkoren brood, pasta etc.

Geniet met mate

Het is een feit, als je geniet met mate kan je alles eten, en als je het idee hebt dat je een beetje teveel gegeten hebt? Dan ga je de volgende dag een uurtje langer naar de sportschool.